Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Zobacz więcej

Szczegóły produktu

Myślenie krytyczne w klasach młodszych EW 1 2021/2022

Nowy produkt

Myślenie krytyczne w klasach młodszych EW 1 2021/2022

Zeszyty Kieleckie

pod redakcją Katarzyny Pluty

Edukacja Wczesnoszkolna
2021/2022 nr 1

Więcej szczegółów

Dostępność:

30,14 zł

-7,00 zł

37,14 zł

W 2010 roku miałam okazję uczestniczyć w kursie prowadzonym przez Soshi Reiter z Izraela, która przyjechała do Polski na zaproszenie Fundacji TOC dla Edukacji Polska, kierowanej przez Macieja Winiarka. Podczas zajęć poznałam trzy narzędzia myślowe TOC: gałązkę logiczną, drzewko ambitnego celu oraz chmurkę, które wywodzą się z Teorii Ograniczeń, a ich autorem jest Eliyahu Goldratt. Zaciekawiła mnie Teoria Ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) i to, w jaki sposób niektóre rozwiązania można wykorzystać w kształtowaniu myślenia krytycznego dzieci i młodzieży. W Teorii Ograniczeń dostrzegłam szansę na radzenie sobie z wieloma problemami, jakie przynosi codzienne życie osobiste i zawodowe.

Przygodę z myśleniem krytycznym kontynuowałam na kolejnych szkoleniach, w tym adresowanych wyłącznie do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz klas I–III. Przez wiele lat starałam się inspirować polskich nauczycieli, aby tworzyli okazje do tego, by ich uczniowie postawieni w sytuacji problemowej mieli możliwość wnikania w szczegóły zagadnienia, prowadzenia prostego wnioskowania, tworzenia związków przyczyno-skutkowych.

W 2020 roku, w grupie trenerów myślenia krytycznego miałam przyjemność doskonalić swoje umiejętności i poznawać nowe rozwiązania sprzyjające budowaniu kultury myślenia krytycznego w szkołach. Tym razem poszerzyłam swój warsztat pracy o szereg tzw. rutyn myślenia krytycznego, które z powodzeniem można wykorzystać na wszystkich etapach kształcenia. W zeszycie, który oddajemy w Państwa ręce, znajdują się przykłady praktycznych zastosowań metod pracy, których celem jest wzmacnianie umiejętności myślenia krytycznego u uczniów klas I–III. Zachęcam do sięgania po propozycje pracy z uczniami przybliżone w niniejszym zeszycie – sądzę, że będą dla Państwa inspiracją do dalszych działań i nieustannych poszukiwań innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się uczniów klas młodszych.

                                                                                                                                                                                          Katarzyna Pluta

Edukacja Wczesnoszkolna  nr 2 2021/2022 - luty 2022 r.

Tytuł: Kreatywność dzieci klas młodszych w przestrzeni edukacyjnej



ISBN: 978-83-7173-374-1
ISSN: 2544-2651
Liczba stron: 160
Oprawa: miękka
Format: A5

EW – 2021/2022