Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Zobacz więcej

Szczegóły produktu

Kreatywność uczniów klas I-III w przestrzeni edukacyjnej EW 2 2021/2022

Nowy produkt

Kreatywność uczniów klas I-III w przestrzeni edukacyjnej EW 2 2021/2022

Zeszyty Kieleckie

pod redakcją JaninyUszyńskiej-Jarmoc i Zuzanny Zbróg

Edukacja Wczesnoszkolna
2021/2022 nr 2

Więcej szczegółów

Dostępność:

37,14 zł

   Jak dowodzą wyniki badań, to od stylu pracy nauczyciela zależą osiągnięcia uczniów i ich dobre samopoczucie w szkole. Tworzenie okazji do ujawniania się i rozwijania potencjału twórczego dzieci nie tylko nie jest tu wyjątkiem, ale wymaga organizowania przez nauczyciela specjalnego środowiska uczenia się i specyficznych działań stymulujących myślenie krytyczno-twórcze. Do działań tych najczęściej zalicza się:
dawanie dzieciom wystarczająco dużo czasu na rozwiązanie problemu czy wykonanie zadania, docenianie twórczych, niestereotypowych pomysłów, koncentrowanie uwagi na sposobie myślenia dziecka, na zrozumieniu jego perspektywy patrzenia na świat, zachęcanie do gier i zabaw, do eksperymentowania, powstrzymywanie się od osądzania, oceniania, wykorzystywanie pytań otwartych z wieloma możliwościami odpowiedzi, podkreślanie samodzielności, rozwijanie samosterowności, wykazywanie prawdziwego zainteresowania koncepcjami dziecka, szanowanie podjętych przez nie decyzji, dzielenie z dzieckiem ryzyka, dostrzeganie w błędach szans na uczenie się i powstawanie nowych rozwiązań, traktowanie dzieci po partnersku, z chęcią niesienia pomocy, gdy jej potrzebują.

Redaktorki tego numeru „Edukacji Wczesnoszkolnej” od lat pracują z nauczycielami i studentami, budując świadomość organizowania  takiego środowiska uczenia się, które pozwoli dzieciom na ujawnianie swojego twórczego potencjału. Rezultatem zachęcania do podzielenia się pomysłami i doświadczeniami z Czytelniczkami i Czytelnikami „Edukacji Wczesnoszkolnej” jest zeszyt poświęcony kreatywności uczniów klas I–III w przestrzeni edukacyjnej. Zawiera on wiele ciekawych propozycji, które mogą być inspiracją do nieustannych poszukiwań interesujących rozwiązań w codziennej praktyce szkolnej. Zapraszamy zatem do lektury.

                                                                                                                                 dr hab. prof. UwB Janina Uszyńska-Jarmoc,
                                                                                                                                 dr hab. prof. UJK Zuzanna Zbróg
 


ISBN: 978-83-7173-378-9
ISSN: 2544-2651
Liczba stron: 164
Oprawa: miękka
Format: A5

Czasopismo – Zeszyty Kieleckie - to półrocznik i jednocześnie książka tematyczna. Dwa razy w roku możesz otrzymać kompendium na określony temat na poziomie edukacji wczesnoszkolnej i polonistycznej w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Możesz zaprenumerować całą serię lub zakupić wybraną książkę o określonej tematyce. Te książki są ponadczasowe! Możesz korzystać z nich teraz i przez kolejne lata!

Powiązane

Powiązane

EW – 2021/2022