Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Zobacz więcej

Szczegóły produktu

Język Polski w Gimnazjum 2017/2018 nr 2

Nowy produkt

Język Polski w Gimnazjum 2017/2018 nr 2
Dostępność:

13,00 zł

   „Język Polski w Gimnazjum” – czasopismo przedmiotowo-metodyczne, adresowane do nauczycieli gimnazjum. Kwartalnik zawiera propozycje metodyczne i artykuły potrzebne szkolnym polonistom w samokształceniu. Zakres tematyczny każdego numeru umożliwia Czytelnikom lepsze poznanie tradycji dydaktycznej i nowych zjawisk – już obecnych w szkolnej rzeczywistości albo kształtujących postrzeganie świata przez nastolatki.

   Celem wszystkich Autorów, którzy współpracują z naszym pismem, jest kreowanie szkolnej humanistyki „na miarę naszych czasów”
i „na ramionach tradycji” jednocześnie, dlatego w swoich tekstach akcentują rolę wartości uniwersalnych, nie lekceważąc współczesnych uwarunkowań, doświadczeń wyniesionych z praktyki oraz refleksji na temat kształtu przyszłej szkoły, pełnej humanistycznego dialogu,
kreatywnej i otwartej na potrzeby ludzi układających w szkole życiowe plany i w szkole realizujących swoje marzenia.


POLECAMY:

Ta trójkątna wyspa, zawieszona między Europą a Afryką, oblana wodami trzech mórz, była i jest źródłem niezwykłych doznań, przeżyć i refleksji. Pociąga artystów, choć przed każdym otwiera inny rąbek tajemnicy. Inaczej zapada w pamięci, podsuwa inne historie.
(więcej – M. Cyran, Impresje sycylijskie..., s. 7)

Zdaniem wielu metodyków w szkole zbyt szybko formułujemy konkluzje (my, nauczyciele). Metoda 5 why uczy analizy problemu, dostarcza bogatego materiału językowego, ujawnia to na co uczniowie zwrócili uwagę. Jest zatem okazją, aby naprawdę zdiagnozować intersubiektywność przekazu.
(więcej – E. Nowel, Ironia jako opozycja estetyczna..., s. 22)

Dwugodzinne zajęcia sprzyjają niestandardowej analizie tekstów poetyckich, ale też pogłębionej rozmowie o wiedzeniu rzeczywistości pozapoetyckiej przez twórców piszących w XX i XXI wieku. Wszyscy autorzy dostrzegają postęp w dziedzinie nauki, wskazując jednocześnie uprzedmiotowianie człowieka.
(więcej – E. Grodecka, Poeci wobec rzeczywistości..., s. 38)
 

ISSN: 1642-8730
OPRAWA: miękka
LICZBA STRON: 112
FORMAT: A5

Powiązane

GIMNAZJUM – 2017/2018