Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Zobacz więcej

Szczegóły produktu

Język Polski w Gimnazjum 2017/2018 nr 4

Nowy produkt

Język Polski w Gimnazjum 2017/2018 nr 4
Dostępność:

13,00 zł

   „Język Polski w Gimnazjum” – czasopismo przedmiotowo-metodyczne, adresowane do nauczycieli gimnazjum. Kwartalnik zawiera propozycje metodyczne i artykuły potrzebne szkolnym polonistom w samokształceniu. Zakres tematyczny każdego numeru umożliwia Czytelnikom lepsze poznanie tradycji dydaktycznej i nowych zjawisk – już obecnych w szkolnej rzeczywistości albo kształtujących postrzeganie świata przez nastolatki.

   Celem wszystkich Autorów, którzy współpracują z naszym pismem, jest kreowanie szkolnej humanistyki „na miarę naszych czasów”
i „na ramionach tradycji” jednocześnie, dlatego w swoich tekstach akcentują rolę wartości uniwersalnych, nie lekceważąc współczesnych uwarunkowań, doświadczeń wyniesionych z praktyki oraz refleksji na temat kształtu przyszłej szkoły, pełnej humanistycznego dialogu,
kreatywnej i otwartej na potrzeby ludzi układających w szkole życiowe plany i w szkole realizujących swoje marzenia.


POLECAMY:

Podane analizy ujawniają zbiór cenionych przez uczniów kategorii, które decydują o ich uczeniu się. Pierwszą trójkę tworzą: znajomość warunków uczenia się, odpowiedzialność i autonomia. Licealiści oczekują zatem, że poznają cel uczenia się i będę działać swobodnie. Łączą celowość i świadomość z odpowiedzialnością.
(więcej – E. Nowel, Kompetencje kluczowe – wobec teorii, zaleceń i praktyki, s. 7)

Na właściwości nauczyciela ucznia zdolnego składają się: cechy osobowości i predyspozycje intelektualne, kompetencje zawodowe (merytoryczne, dydaktyczne, społeczne, komunikacyjne, twórcze, badawcze, rozwojowe) oraz przekonania filozoficzne. Poniżej kwestionariusz, na podstawie którego Czytelnik może dokonać autodiagnozy.
(więcej – L. Pasich, Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu, s. 28)

Gra została pomyślana również jako sposób na podsumowanie edukacji polonistycznej w gimnazjum. Tak uczniom, jak i nauczycielom może posłużyć do oceny własnej pracy oraz skłonić do wyznaczenia nowych kierunków działań w zreformowanej rzeczywistości edukacyjnej.
(więcej – R. Sowa, Powtórka z polskiego – gra edukacyjna dla gimnazjalistów, s. 66)

ISSN: 1642-8730
OPRAWA: miękka
LICZBA STRON: 112
FORMAT: A5

Powiązane

GIMNAZJUM – 2017/2018