Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Zobacz więcej

Szczegóły produktu

Język Polski w Szkole Podstawowej 2017/2018 nr 3

Nowy produkt

Język Polski w Szkole Podstawowej 2017/2018 nr 3
Dostępność:

20,00 zł

   Kwartalnik „Język Polski w Szkole Podstawowej” łączy myśl akademicką z praktyką nauczyciela. Ukierunkowany na prezentację najnowszych edukacyjnych rozwiązań proponuje nauczycielom języka polskiego m.in.:

  • materiały metodyczne: scenariusze lekcji, także cykle, z lekturą, zbiorem zadań i ćwiczeń ukierunkowane na kształcenie umiejętności odbioru, wykorzystania, analizy i interpretacji tekstów kultury oraz tworzenia wypowiedzi,
  • pomoce: karty pracy, testy, sprawdziany, teksty przewodnie, autorskie narzędzia metodyczne, materiały przygotowujące do sprawdzianów zewnętrznych,
  • scenariusze zajęć pozalekcyjnych, programy i projekty integrujące treści przedmiotowe,
  • artykuły naukowe: źródłowe, przeglądowe, polemiczne, szkice krytycznoliterackie,
  • opisy i analizy zagadnień: polityka oświatowa, diagnostyka edukacyjna i ewaluacja, realizacja PP, innowacje pedagogiczne, autorskie programy nauczania,
  • rekomendacje aktualnej literatury przedmiotu, informacje o ważnych wydarzeniach środowiskowych.


POLECAMY:

Baśń jest początkiem długiej drogi ku wartościom. Jej wpływ na życie czytelnika okazuje się znamienny. Po pierwsze: wiąże się z kształtowaniem tożsamości jednostki (kim jestem i kim chcę być). Po drugie: uwypukla sens istnienia człowieka w świecie.
(więcej –S. Gierczak, Dawno, dawno temu… Rozważania o baśni…, s. 7)

Uczniowie mają problemy nie tylko z ukontekstowieniem Syzyfowych prac, ale również z „uchwyceniem” ogromu problematyki poruszanej w książce. Celem projektu jest zatem pokazanie, jak można omawiać wspomnianą lekturę w sposób ciekawy, a zarazem zgodny z zaleceniami autorów podstawy programowej.
(więcej –Z. Krótki, Jak omawiać Syzyfowe prace…, s. 22)

Wizyta w muzeum jest wyjątkowym spotkaniem – spotkaniem z przeszłością, z historią (zbiorowości lub jednostki), ze sztuką, innością, talentem, spotkaniem z indywidualizmem. Uświadomieniu tego uczniom ma służyć zaprezentowany konspekt lekcji Spotkanie z Bolesławem Prusem na ławeczce w Nałęczowie.
(więcej –S. Gierczak, Rola muzeów literackich w edukacji polonistycznej,s. 103)

ISSN: 2544-2635
LICZBA STRON: 112
OPRAWA: miękka
FORMAT: A5

Powiązane

IV–VII – 2017/2018